Összes oldalmegjelenítés

2013. március 6., szerda

Gyógyításért verés a fizetség

Gondolkodtam, vajon megosszam-e veletek a mai napom tapasztalatát. Keserű tapasztalat...de való és egy nagyon jó példája az agressziónak.
A gond csak az, hogy valószínűleg, azok, akik e sorokat kéne olvassák nem érdeklődnek az ilyen témák iránt. Na de hátha mégis elgondolkodtat pár embert és tanulság lesz az olyan naiv és megértő emberek számára, amilyen én is vagyok.
A segítő szakma gyakorlójaként több hónapig jártam egy kedves nénihez beszédet tanítani. A néninek agyvérzés következtében súlyosan sérült a beszédközpontja, így csak nagyon kevés értelmes szó kiejtésére volt képes. A fia azzal a kéréssel fordult hozzám, hogy segítsek az édesanyján, hogy ismét tudjon beszélni.
A vizsgálat után az egyezséget megkötöttük és elkezdődtek a mindennapos kezelések. Rendszeresen jártam a nénihez nap mint nap és keményen, nagy erőbefektetésekkel dolgoztunk a javulásán. A néni nagy örömmel fogadott mindig, az ablakba várta naponta, hogy megjelenjek, amint kiderült én vagyok az egyetlen aki igazán törődik vele. Nem telt el sok idő és szemmel láthatóan senkit nem érdekelt, hogy a konyhába kedves kis egerek masíroznak és bolhák ugrálnak minden fele. Félretéve a körülményeket, arra gondoltam ennek a néninek még nagyobb szüksége van a törődésemre mint másoknak, nem adom fel. Látszólag senkinek nem volt ideje foglalkozni ezekkel a problémákkal. 
Pár hónapja, a fizetség elmaradt és jött az állandó hitegetés, hogy ekkor meg akkor kifizetik a munkám. Lassan úgy kezdtem érezni magam mint egy koldus, aki kéregetni jár, holott szakemberként keményen megdolgoztam érte. Jóhiszeműen arra gondoltam fontosabb a néni gyógyulása, mint az azonnali anyagi jutalom és türelemmel kivárom, amíg sikerül a családnak megszerezni a szükséges összeget, azt azonban rossz volt látni, hogy nem zavarja őket a tartozásuk és az, hogy állandóan én kell a pénz után érdeklődjek. Próbáltam elhessegetni a gondolatot, hogy nem akarnak kifizetni. Azonban, ha jól végiggondolom, nem is a pénz hiánya zavart a leginkább, hanem az hogy nem éreztem, hogy a munkámat értékelnék. Nyugtattam magam, hogy nem én vagyok az oka, én mindent megteszek, de ők soha nem érdeklődtek, hogy mit csinálunk és nagyon nem is érdekelte őket a néni állapota.
Pár hete, mikor már inkább kényelmetlen volt odajárnom, mint kellemes, eldöntöttem ultimátumot adok és csak akkor folytatom a kezelést, amikor kiegyenlítettük a számlát. Nagyon sajnáltam a nénit, de elgondolkodtatott az, hogy vajon miért kellene tovább tűrjem, hogy semmibe veszik a munkám és általa engem is.
Megegyeztünk, hogy akkor folytatom a kezelést mikor megkapom a fizetségem és majd értesítenek az időpontról. Több hetes várakozás után gondoltam telefonálok és érdeklődök, azonban mindig kinyomták a hívásaim. Ma miután újra sikertelenül  próbálkoztam a kapcsolatba lépéssel, eldöntöttem odamegyek személyesen tudjam meg számítsak-e még a pénzemre.
És itt kezdődik a mai nap történése. Érkezésemkor gyerekeivel találkoztam, akik elmondtak, hogy a szülők nincsenek otthon. Már akkor gyanakodtam, mert a 3 autóból, mindhárom a kapu előtt állt. Miután kiértem a ház elé, észrevettem, hogy a néni integet az ablakon és próbál valamit mondani. Megálltam, mire ő kinyitotta az ablakot és érdeklődött felőlem. Szóba álltam vele, mondtam neki, hogy rosszul esik a kialakult helyzet. Felpillantottam és észrevettem, hogy az emeleti ablakból leskelődik a kedves ügyfél. Akkor éreztem igazán hülyének magam. Elköszöntem, beültem az autóba és azon    gondolkodtam, hogy egy sms formájába a tudtára adom, hogy tudom otthon van és legyen annyira gerinces, hogy a szemembe mondja, nem fizet. Kihangsúlyoztam, hogy szerintem szégyen a gyerekeket hazugságra nevelni. És indult a lavina. Akkor már tudta a telefonszámom és felhívott üvöltözve - mindennek lehordott, elküldött pár helyre és kezdett fenyegetni, hogy kijön és ellátja a bajom. Én mondtam, hogy örülök, hogy sikerült elérnem és arra várok, hogy személyesen is beszéljünk. Kirohant a kapun és folytatta a nyomdafestéket nem tűrő szidást és büszkén állította, hogy ő meg mer ütni, mert már csinált ilyent. Mondtam nyugodtan neki, hogy nagy dicsőség és elmondtam mi a véleményem róla és a viselkedéséről.
Már épp indultam, mikor megemlítettem, hogy a Jó Isten fenn van és mindent lát és hall. Ekkor már indultam...volna, azonban kinyitotta az autó ajtaját és kezdte tépni a hajam, majd köszönetképpen, hogy hónapokig törődtem az édesanyjával kaptam egy fejelést. A fizetségem megkaptam, oly módon, ahogy még soha. Ez volt a hála azért, hogy helyettük is törődtem a nénivel (még a körmét is levágtam pár hónap után) és rendszeresen, őszintén elvégeztem a kért szolgáltatást és megértően, türelemmel vártam a fizetségem.
S most az kérdezném kedves olvasóim milyen ember az ilyen?

6 megjegyzés:

  1. Hat ez nagyon durva, es akor kepzeljuk el az a szegeny neni mit el kell viseljen.
    De azt tudni kell hogy az ilyet nem szabad a hatosag bevonasat kihagyni, mar csak azert is hogy ez senki massal ne forduljon elo.

    VálaszTörlés
  2. Ez szornyu, meg olvasni is nemhogy atelni, en is jartam igy, csak nem kerult tetlegessegig a dolog. Ne ad fel, es ne ijedj meg.. ez szornyuuu
    Szidonia Dulanyi

    VálaszTörlés
  3. nagyon durva tortenet. milyen igaz, hogybuta ember komunikacioja az agresszio. csak gondolkodok es gondolkodok , hogy ilyen helyzetben mi lenne a helyes megoldas de nem tudtam meg eldonteni.
    1.sajat szintjen elmagyarazni neki, hogy nem helyes amit tett (kezet labat eltorni)
    2.feljelenteni amiert kap vagy 100lej buntetest
    .......
    vagy meg van vagy 10 otletem de azok az 1.-esnek kulonfele agazatai

    VálaszTörlés
  4. Nem kell meghátrálni. Elvégre is ő kért fel, és nem véletlenül. Arra nem gondoltál, hogy éppen azért teszik mindezt, hogy a hölgy nyugdíját elvehessék? Ezeket nem a szeretet hajtja, hanem az anyagiak. A másik meg, ha ő már 'tett olyant" hogy ütött meg nőket, akkor a családjában is lehet ilyen erőszak. Nem mindig a racionalitás győz,és éppen ezért fel kell venni a harcot. Fordított pszichológia, ha van bizonyíték arról, hogy te dolgoztál hivatalosan, és ráadásul még tettlegesség is történt, akkor rendőrségre kell menni. Ez a férfi egy barom, meglehetősen rossz személyiségjegyekkel. Az is lehet, hogy a családját is bántalmazza(persze ha láttál már erre utaló jeleket, mondjuk a feleség gesztusaiban, vagy a viselkedésében, amikor a férje közelében van), valamint külsőre az ember nem is venné egyből észre, hogy milyen valójában, amolyan báránybőrbe bújt farkas. Nem szabad hagyni az ilyent.

    VálaszTörlés
  5. Nem az a kérdés, kedves Melánia, milyen ember az ilyen, mert az eléggé egyértelmű. A kérdés az, hogy saját érdekedben milyen lépéseket tettél azért, hogy ne legyen ennek párja. Voltál a rendőrségen? Tettél feljelentést az agresszor ellen?

    VálaszTörlés
  6. A történteket nagyon sajnálom.Lépést kell tenned,nem szabad hagyni hogy azt hígye hogy meg ílyedtél,meg futamodtál.Biztos van fönököd-őtt értesicsd,de ilyen helyzetben a rendörséget kell értesiteni még ott azonnal és feljelenteni!!És ilyen helyre nem ajánlatos egyedül menni.Nénit nagyon sajnálom de lehet hogy jobban sikerülne a terápia ha nem abban a környezetben lenne.Az agressziv emberekre fel kell mindig készülni,hogy ne tudjanak bántalmazni.

    VálaszTörlés